3

Zasady

dobrego śniadania

drugie śniadanie kanapka - drugie śniadanie drugie śniadanie - kanapka

Okiem
  Dietetyczki:

Dlaczego drugie śniadanie jest tak ważne? Pierwsze śniadanie zjedzone w domu zaspakaja potrzeby dziecka przez pierwsze trzy - cztery lekcje, a potem… aktywność dziecka zaczyna stopniowo spadać. Wtedy przychodzi pora na drugie śniadanie.

czytaj więcej
dietetyk - drugie śniadanie

Okiem
  Mamy:

Masz niejadka lub niejadkę? Drugie śniadania wracają nietknięte ze szkoły do domu? Spróbujmy wspólnie rozwiązać Twój problem! Śniadanie, które nie wróci do domu robi się tylko 5 minut dłużej.

czytaj więcej
drugie śniadanie - zobacz

Okiem
  Dziecka:

Chciałbym opowiedzieć Wam o moim drugim śniadaniu. Tym które zabieram do szkoły w moim ulubionym pudełku. Lubię jak jest kolorowe i jest go dużo. Najlepiej kilka sztuk!

czytaj więcej
drugie śniadanie - dietetyk

Po pierwsze drugie śniadanie!

Drugie śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem w ciągu dnia. Odgrywa równie istotną rolę, co pierwsze śniadanie, dlatego nie powinno się go pomijać.
Drugie śniadanie to idealna okazja na uzupełnienie płynów i potrzebnych składników odżywczych. Dzięki niemu nie zabraknie energii na aktywność do popołudnia. Brak posiłku spowoduje spadek sprawności i uczucie zmęczenia. Będzie też prowadzić do spadku koncentracji oraz większą podatność na stres. Drugie śniadanie jest ważne dla osób pracujących aktywnie i umysłowo, a przede wszystkim dla dzieci.
Posiłki w ciągu dnia powinny być spożywane, co trzy bądź cztery godziny. W związku z tym, nawet bardzo sycące śniadanie nie wystarczy do pory obiadowej. Kolejną zaletą drugiego śniadania jest uzupełnienie zapotrzebowania na wartości odżywcze w tym kalorie, jakie posiada organizm człowieka. Zamiast sięgać po niezdrowe przekąski, należy zadbać o pełnowartościowy posiłek. Nie powinno w nim zabraknąć płynów. Niech będzie to woda, sok owocowy lub warzywny. Dzięki temu organizm uzupełni braki witamin, których nie jest w stanie długo magazynować.
Pominięcie drugiego śniadania jest często zastępowany podjadaniem albo wieczornymi przekąskami. To wszystko prowadzi do otyłości i złych nawyków żywieniowych. Prawdziwe jest powiedzenie: śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, kolację jak żebrak”. Żeby zapewnić zdrowie i energię na każdy dzień, wystarczy zadbać o dietę. Przed południem powinno uzupełnić się braki witaminowe oraz gromadzić energię na cały dzień. Dlatego tak istotne jest pierwsze i drugie śniadanie. Wieczorem nie należy się objadać, ponieważ nasze ciało również potrzebuje czasu na rekonstrukcję. Odpowiednio zbalansowana dieta, pozwoli czerpać radość z życia bez zmęczenia i ospałości.